Ajattelin testata 5:2 dieettiä, jossa siis viitenä päivänä viikossa syödään normaalisti ja kahtena, ei peräkkäisenä, päivänä paastotaan, ts. syödään vain 500kcal. Ajattelin että kokeilen tätä ainakin kuukauden päivät, jos toimii niin hyvä, jos ei niin sitten ei. Päivinä jolloin saa syödä normaalisti, ajattelin silti syödä terveellisesti ja monipuolisesti. En usko että dieetti toimii kahden päivän paastolla jos muina päivinä syö vaan mäkkäriä ja heseä.
Paastopäiviksi valitsin maanantain ja torstain. Päiviä voi vaihtaa jos siltä tuntuu mutta ainakin nyt alkuun nuo tuntuvat sopivilta päiviltä. Viikonloppuna saa herkutella ja maanantaina on puhtia paastoon. Torstain paasto taas on sopivasti ennen viikonloppua.
Maanantaina 2.6 aloitin tämän kuuluisan dieetin ensimmäisellä paastopäivällä. Alkuun kauhistelin kun saa syödä vain 500kcal! Tein Kiloklubin avulla suunnitelman paastopäivän ruuista ja hämmästyin kuinka paljon ruokaa siihen kalorimäärään saakaan mahtumaan.
Ensimmäisen paastopäivän ruuat:
Aamiainen:
Tomaatti 100g
Kurkku 100g
Margariini 60% 1tl
Ruisleipä 1 viipale
Lounas:
Mustikkakeitto 1dl
Raejuusto 100g
Päivällinen:
Porkkana 100g
Kesäkurpitsa 100g
Paprika 100g
Rypsiöljy 1rkl
Iltapala:
Ruispala, edam ja margariini x2
Kaloreita tälle päivälle tuli yhteensä 492kcal.
Yllättävän hyvin jaksoi koko päivän, nälkä tuli kyllä mutta ei niin mahdoton ettei mahan murinan kanssa olisi jaksanut. Käveltiin koko perheen voimin reilun 5km lenkkikin iltasella!
Oli jotenkin helppoa olla vaikka olikin nälkä, kun tiesi että seuraavana päivänä saa taas syödä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti