torstai 5. kesäkuuta 2014

Paastopäivä vol. 2

Eilen torstaina 6.6 oli toinen paastopäiväni. 

Aamulla heräsin viideltä, koska olin taas yöllä narskutellut hampaitani ja leukaperiäni särki. Mietin kuinka ihmeessä pystyn pitämään paastopäiväni kun en edes saanut nukkua tarpeeksi. Suunnittelin jo siirtäväni paastopäivää, kunnes tajusin että päiviä tällä viikolla ei ole muita mahdollisia. Perjantaina pidämme grillijuhlat, jolloin ei todellakaan ole kiva olla syömättä. Lauantaina juhlitaan siskoni syntymäpäiviä, jälleen huono päivä paastota. Sunnuntai taas... Dagen efter. Noh, päätin pitää alkuperäisen suunnitelmani ja hyvä niin, vaikka en ennaltasuunniteltua ruokasuunnitelmaa noudattanutkaan.

Aamupäivällä kahvin ja S:n aamiaisen jälkeen lähdimme ulkoilemaan jotta unohtaisin nälkäni, joka aamuviidestä asti kurisi vatsassa. Ihme kyllä unohdin koko näläntunteen pariksi tunniksi! Söin aamiaiseni vasta puoli yhden aikaan S:n nukkuessa päiväunia.

Iltapäivällä V tuli töistä kotiin, nappasi S:n mukaansa lähti ulos. Jäin istuskelemaan sohvalle kurnivan mahani kanssa ja päätin syödä eilistä meksikonpataa. Olin kirjannut Kiloklubiin reseptin kyseisestä ruoasta, joten laskin että saan syödä 1/6, ja kaloreita alta sata! Sen jälkeen lähtikin taju! Nukahdin siis tyytyväisenä sohvalle Supernaturalin pyöriessä taustalla. Heräsin vasta iltasella, kellon näyttäessä puolta seitsemää.

Siinä kelloa tuijottaessani, mietin tätä paastoa. Olin lopettanut syömisen edellisenä iltana iltapalan jälkeen. Enkö siis saisi syödä jo yhdeksän jälkeen illalla, eikä minun tarvitsisi odottaa aamuun asti? Onko paastopäivä 24h vai 36h. Yksi päivä ja yksi yö vai yksi päivä ja kaksi yötä? Päätin että saan syödä illalla jos tuntuu siltä, vaikka hiukan se tuntui huijaukselta. Iltapalaksi söin ruissämpylän juustolla, kalkkunaleikkeellä, margariinilla ja tomaatilla.

Ihan pienen palan söin vielä iltasella lakkiaisista jäänyttä juustokakkua, hyvällä omallatunnolla :)

Tässä siis paastopäivä kakkosen menu:

Aamiainen:
Raejuusto 100g
Mustikkakeitto 2dl

Päivällinen:
Jauhelihapata 1 annos

Iltapala:
Ruissämpylä 2 viipaletta
Edamjuusto 2 viipaletta
Kalkkunaleike 2 viipaletta
Tomaatti 120g

Yhteensä tältä päivältä kaloreita tuli 522kcal (+ juustokakun palanen)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti